خودرو |
|
نام خودرو | برلیانس H230 |
کشور سازنده |
چین
|
سال (طراحی) | 2014 |
مشخصات فنی |
|
موتور | 4 سیلندر 16 سوپاپه |
حجم موتور | 1498سی سی |
حداکثر قدرت | 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
جعبه دنده | 5 سرعته دستی یا 6 سرعته AMT |
شتاب 0 تا 100 | - |
حداکثر سرعت | 180 کیلومتر در ساعت |
وزن | 1194 کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | 4390 طول - 1703 عرض - 1482 ارتفاع |
فاصله بین دو محور | 2570 میلیمتر |
مصرف سوخت و استانداردها |
|
مصرف سوخت داخل شهر | - لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت خارج از شهر | - لیتر در هر صد کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 6.5 لیتر در هر صد کیلومتر |
حجم باک | 42 لیتر |
استاندارد آلایندگی | یورو 5 |
میزان تولید CO2 | - گرم در هر کیلومتر |
استاندارد امنیت | |
تجهیزات و امکانات |
|
ترمز و پایداری | ترمز جلو دیسکی – ترمز عقب کاسه ای – ABS – EBD |
کیسه هوا | کیسه هوای سرنشینان جلو |
سیستم صوتی | مانیتور با قابلیت پخش MP3 |
دیگر تجهیزات | رینگ 15 اینچی – سانروف – سنسور دنده عقب |
برلیانس H230 برای نخستین بار در آگوست سال 2012 میلادی پا به عرصه بازار نهاد. طراحی این خودرو کار دست طراحان ایتالیایی میباشد. در وبسایت این شرکت تنها به نام جیوجیارو (GIUGIARO) بسنده شده است؛ اما از آنجایی که این فرد در شرکت ایتال دیزاین مشغول به فعالیت است، میتوان این حدس را زد که طراحی بدنه آن دستپخت همین موسسه است. شرکت برلیانس به مدت 5 سال نیز با موسسه پنین فارینا ایتالیا ارتباط تنگاتنگی داشته و برخی از مدلهای جدید این شرکت، از جمله H330 و H530 و…. هم با همکاری این مجموعه طراحی شدهاند. اما چندی پیش، شرکت برلیانس، رئیس تیم طراحی شرکت پنین فارینا را به استخدام خویش درآورد. آن فرد هم کسی نبود جز دیمیتری ویکدومینی (DIMITRI VICEDOMINI)، که از 15 سال تجربه کاری در این زمینه برخوردار است. نامبرده، پیش از این، رهبری تیم پنین فارینا را در طراحی خودروهایی همچون برلیانس BS4 نیز به عهده داشته است.
در چند سال اخیر استفاده از طراحان غربی به پدیدهای نوین در میان خودروسازان چینی درآمده است. به طور مثال، شرکت BAIC از مشاوره طراح پیشین کمپانی فراری به نام لئوناردو فیوراونتی (LEONARDO FIORAVANTI)، برای طراحی برخی مدلهایش بهره برده است و یا میتوان شرکت جیلی را مثال آورد که طراحی خودروهای جدید خود را به پیتر هاربی (PETER HORBUY)، رئیس تیم طراحی ولو سوئد، واگذار نموده است.
در کل، منابع چینی طراحی برلیانس H230 را خوب و مناسب و خطوط بکار رفته در جلوپنجره آن را قوی ارزیابی نمودند. در جایجای بدنه آن نیز خطوط تیز بهکاررفته و طراحی بخش پشتی آن نیز متناسب است. چراغهای این خودرو نیز بهخوبی کنارههای های بدنه را فرا گرفتهاند. در مجموع، این رسانهها، طراحی خودروهای جدید برلیانس و از جمله این مدل را گواهی بر پیشرفت سریع این برند در زمینه طراحی دانستهاند.