ردیاب خودرو چیست و چگونه امنیت اتومبیل را افزایش میدهد؟

تاریخ انتشار: 97-02-30 15:02:39 یکشنبه
نمایش: 3383
(4 رای)

در دنیای امروز ردیاب ها از جمله مفید ترین و پرکاربرد ترین ابزار ها به شمار می آیند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با مزایای استفاده از ردیاب خودرو و بررسی بهترین مدل های این نوع محصول آشنا کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

خودرو در تمامی کشور های دنیا نوعی ابزار رفاهی به شمار می آید و هر فرد پس از رسیدن به سن قانونی و اخذ گواهینامه قادر خواهد بود تا بسته به درآمد خود یک خودرو و وسیله نقلیه برای خود دست و پا کند؛ اما متاسفانه در کشور ما خودرو بیشتر نوعی سرمایه به شمار می آید تا ابزاری رفاهی! زیرا با توجه به بالا بودن بیش از حد قیمت ها و همچنین سطح پائین کیفیت ساخت نمی توان از آن به عنوان یک ابزار رفاهی یاد کرد.

این روز ها با توجه به سطح امنیت بسیار پائین خودرو ها بازار سرقت خودرو ها بسیار داغ است و سارقان قادر اند تا به راحتی و در کمترین زمان ممکن درب اتومبیل شما را باز کرده و آنرا به سرقت ببرند.

ردیاب خودرو

روش های متفاوتی برای بالا بردن امنیت خودرو ها وجود دارد که می توان به موارد از جمله استفاده از دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و ... اشاره کرد؛ اما تنها کافی است که سارق شما کمی حرفه ای باشد تا با صرف چند دقیقه وقت بیشتر از تمام این موانع عبور کند.

ردیاب خودرو محصولی به ظاهر شبیه به دزد گیر است با این تفاوت که شما قادر هستید تا این دستگاه را در هر جایی از اتومبیل و یا وسیله مد نظر برای ردیابی نصب کنید. این دستگاه دارای ابعاد کوچکی است و به وسیله یک عدد سیمکارت به تبادل اطلاعات می پردازذ.

 

موارد و علل استفاده از ردیاب خودرو کدامند؟

در اصل نام تجاری این محصول ردیاب خودرو است اما شما می توانید با استفاده از این دستگاه به ردیابی و تعقیب هرچیز دیگری بپردازید. موارد زیر از جمله مهم ترین علل استفاده از ردیاب خودرو به شمار می آیند:

  • - ردیابی خودرو سرقت شده
  • - اطمینان از محل قرار گیری اتومبیل
  • - کسب اطلاع از مکان هایی که همسر و یا فرزندان ما در آنها قرار دارند
  • - بررسی نحوه استفاده رانندگان از اتومبیل های اداری برای جلوگیری از استفاده های شخصی و ... 

برنامه ردیاب خودرو

 

 

 

نصب و راه اندازی ردیاب خودرو

بسته به مدل و نوع ردیاب و امکاناتی که این ابزار در اختیار شما قرار خواهد داد نحوه نصب و راه اندازی متفاوت خواهد بود؛ به تبع هرچه ابزار شما امکانات متنوع تری داشته باشد نحوه را اندازی نیز پیچیده تر خواهد بود. اما بطور کلی کافی است تا ابتدا یک منبع برق برای وسیله تعریف کنید و سپس سیمکارت را درون دستگاه قرار داده و آنرا در هر جایی از اتومبیل خود که فکر می کنید مکان مناسب تری است قرار دهید. البته لازم به ذکر است که یک دفترچه راهنما در جعبه این محصول وجود دارد که شما را از نحوه نصب و کار با ردیاب خودرو مطلع می سازد.

نکته مهم :

از شارژ سیمکارت غافل نشوید!

از جمله مهم ترین نکات در رابطه با ردیاب شارژ بود سیمکارت است که برقراری ارتباط را ممکن می سازد از این رو لازم است تا به این مسئله توجه کافی را داشته باشید. این شما هستید که انتخاب می کنید که ردیاب چگونه کار کند؟ دائما آنلاین و یا گزارش های مداوم ساعت با زمان های از قبل برنامه ریزی شده! این عامل در تعیین میزان شارژ سیمکارت بسیار موثر و تعیین کننده است.

از جمله امکانات جانبی ردیاب ها می توان به:

  • - امکان شنود داخل ماشین
  • - قفل کردن درب خودرو ( در برخی مدل ها )
  • - خاموش کردن ماشین از راه دور
  • - و .. 

 

نتیجه گیری :

بطور کلی می توان گفت این روز ها وجود یک ردیاب در خودرو به یک امر ضروری تبدیل شده است. شما می توانید با کمترین هزینه ممکن اتومبیل خود را به یک ردیاب مجهز کنید و برای همیشه خود را از شر استرس دزدیده شدن خودرو خلاص کنید.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*