مشخصات فنی آریزو 5

تاریخ انتشار: 96-11-10 18:11:51 سه شنبه
نمایش: 94
(0 رای)

خودرو

نام خودرو آریزو 5
کشور سازنده
چین
سال (طراحی) 2015

مشخصات فنی

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور 1499سی سی
حداکثر قدرت 116 اسب بخار در 6150 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور 141 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 دنده دستی یا CVT
شتاب 0 تا 100 -
حداکثر سرعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن 1229 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر) 4532 طول - 1814 عرض - 1487 ارتفاع
فاصله بین دو محور 2650 میلیمتر

مصرف سوخت و استانداردها

مصرف سوخت داخل شهر - لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر - لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی - لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک 48 لیتر
استاندارد آلایندگی یورو 5
میزان تولید CO2 - گرم در هر کیلومتر
استاندارد امنیت

تجهیزات و امکانات

ترمز و پایداری ABS – EBA – سیستم ضد لغزش TCS – سیستم پایداری الکترونیکی ESP – سیستم کمکی HHC
کیسه هوا کیسه هوا برای سرنشینان جلو – جانبی و پرده ای (برای مدل فول)
سیستم صوتی قابلیت پخش MP3 – کنترل سیستم صوتی از روی فرمان – صفحه نمایش 7 اینچی لمسی
دیگر تجهیزات سیستم نمایش میزاد باد لاستیک های TPMS – استارت بدون کلید – سیستم ورود بدون کلید – 4 شیشه بالابر برقی – تنظیم برقی آینه ها – کروز کنترل – سانروف – روکش چرمی صندلی ها – سنسور عقب – چراغ های LED – وضعیت رانندگی ECO

طراحی ظاهری و بدنه

برای علاقه‌مندان حرفه‌ای خودرو، نمای روبروی آریزو 5، الهام گرفته از محصولات مدرن اوپل به نظر می‌رسد، هرچند که نمی‌توان جذابیت ظاهری و طراحی قابل قبول این محصول را نادیده گرفت. با نگاهی به جدیدترین مدل‌های چری که آریزو 5 و کراس‌اور تیگو 7 را شامل می‌شود، متوجه زبان طراحی این برند، خصوصا در فرم چراغ‌های اصلی و جلوپنجره می‌شویم. با این سبک، به وضوح خطوط تیز روی بدنه و زاویه‌های تند قطعات متخلف، بر منحنی‌ها و گوشه‌های مدور، ترجیح داده شده‌اند.

نمای روبروی آریزو 5، به دو قسمت بالا و پایین تقسیم شده است که با خط روی جلوپنجره مشخص می‌شود. امتداد این خط تا زیر چراغ اصلی، سپر و گلگیر را جدای از دیگر قسمت‌ها نشان می‌دهد. جلوپنجره ۶ ضلعی، با لوگوی کوچک چری و زمینه‌ی مشبک سیاه‌رنگ دیده می‌شود، درحالیکه قاب براق فلزی دارد و خبری از لوگوی درشت قدیمی نیست. چراغ اصلی، نقش بسیار مهمی در حس اسپرت آریزو 5 بازی می‌کند و مجزا از دیگر قطعات بدنه، زیبایی بسیار خوبی دارد. سپر این مدل، از کنار چرخ جلو و ناحیه‌ی گلگیر به صورت مدور طراحی شده است تا حالت چهارگوش کلاسیک نداشته باشد. این بخش، با فضای سیاه‌رنگ و پلاستیکی دیده می‌شود که هدایت‌کننده‌ی هوا و البته کاهش‌دهنده‌ی هزینه‌های تولید خواهد بود. چراغ روشنایی روز LED هم در طرفین سپر و با جایگاهی پلاستیکی قرار داده شده است که البته می‌توانست با کمی هزینه‌ی بیشتر، طراحی بهتری داشته باشد.

از نکات مثبت در طراحی چری آریزو 5، باید به خطوط حجم‌دهنده‌ی روی کاپوت اشاره کرد که همراه با خط باریک بالای سپر، جایگاه چراغ‌های اصلی را تقویت می‌کنند و حس یک خودروی اسپرت مدرن را به چشم بیننده می‌رسانند. خطوط روی کاپوت، امتداد جذابی با ستون‌های A دارند و حجم بدنه‌ی آریزو 5 را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

از نمای جانبی، تاکید طراحان چری بر خطوط تیز، بیشتر توی چشم می‌زند و فرم سه بعدی محصول را مشخص می‌کند. خط اصلی این قسمت، از انتهای چراغ عقب و دقیقا در امتداد دستگیره‌ها تا لبه‌ی گلگیر جلو دیده می‌شود، درحالیکه کاملا موازی با آن؛ خط دیگری در پایین درها وجود دارد. چری آریزو 5، با شیب نسبتا متقارن سقف در طرفین طراحی شده است که باعث میشود، شیشه‌های جلو و عقب هم‌اندازه به نظر برسند. این موضوع، طول کاپوت عقب کاهش می‌دهد و حس یک خودروی اسپرت فست‌بک، شبیه به محصولات آئودی تداعی می‌کند. از دیگر نکات مهم در نمای جانبی آریزو 5، می‌توان به رینگ‌های ۱۶ اینچ و آینه بغل‌های راهنمادار اشاره کرد که نیمی از آن هم‌رنگ بدنه و نیمی دیگر، پلاستیک سیاه رنگ است.

نظرات کاربران
(0)
هیچ دیدگاهی وجود ندارد
دیدگاه خود را بنویسید
*
*